З 1934 р., після того як Київ став столицею України, почалося активна забудова лівобережжя. Чи не в першу чергу промислове будівництво зачепило дарницький залізничний вузол, для потреб якого почалося зведення Дарницького вагоноремонтного заводу, який мав стати чи не найбільшим підприємством Києва. При заводі залізничне відомство почало зводити житлове селище, однак це було не погоджено з Архітектурно-планувальним управлінням при Київраді, за планами якої житлове будівництво мало провадитися в районі Старої Дарниці. Тим не менш у 1935 р. селище було збудовано безпосередньо біля заводу, через що довелося переробляти лівобережну частину першого Генплану Києва. Проте через відірваність від інших районів лівобережжя селище ДВРЗ тривалий час мало проблеми з енерго- і водопостачанням.
Житлова забудова ДВРЗ, 1936 р. Фото М. Галущенка.
читать дальше